Kasutaja matti ajaveeb

Mis oleks ...?

Ridali lennuklubi, kui nii öelda "enese nähtavamaks tegemiseks" Eesti umbses meedias oleks näiteks võimalus avalikustada Rannaleetide fond "Sinilind" mahhitusel üht-teist huvitavat  klubi lennutegevuses ilmnenud ilmastikunähtustes Eesti õhuruumis? (Näiteks meil leidub veel senini kahtlejaid, et kas Eestis termikapilvede aluspiir 3000 meetrit on üldse võimalik). Teadagi oli "Sinilind" purilennuki nimi, millega hr. Rannaleet seenior  1934. aastal, tol ajal  tähelepanuväärse lennu, Tallinnast üle Soome lahe Helsingisse sooritas.

FAI 37. purilennu MM-võistlused

                                                               37. FAI  purilennu MM-võistlused 2022

Iga kahe aasta tagant korraldatavatel purilennu maailmameistrivõistlustel, sellel  aastal FAI kolmes võistlusklassis: 18 meetri - , mitmekohalistel 20 meetri  tiivaulatusega ja vabaklassi purilennukitel võisteldi nüüd Ungaris,  Szegedi linna külje all.

Lennukite register

Praegune (21.01.21.) lennukite Eesti  register on juba täitsa asjakohane, võrreldes varasema abitu soperdisega. Nüüd on registritabel ülevaatlik ja piisavalt põhjalik, võrreldav vanade riikide registritega, kuid millegipärast pole ametniku käsi kuidagi paindunud selleks, et ka purilennuki tüüp oleks vastavas lahtris täidetud. Lennukite registrisse kandmiseks on purilennuki omanik kindlasti ka selle tüübi esitanud.

Plaanitav An-2 järglase esmalend aastal 2023

2020. aasta viimastel andmetel on oodata, https://aviation21.ru/samolyot-lms-901-on-zhe-bajkal-chto-o-nyom-izvestno/

Kokku üle 40 aasta Nõukogude Liidus ja nüüdsel Venemaal on püütud  kuulsale "Moosiriiulile" An-2 konstrueerida vääriline järglane, ehk saabki teoks?

FAI-le on esitatud kinnitamiseks sellel aastal (2020) 3 absoluutset Euroopa purilennurekordit.

1. FAI kolmnurkne maršruut 500 km: kiirus 195 km/h, purilennuk Stemme S-12, koht   Prantsusmaa 21. okt. , meeskond Babtiste Innocent ja Gil Souviron (Prantsus)

2. FAI kolmnurkne maršruut 300 km: kiirus 152 km/h, purilennuk Jonker JS-1, koht Itaalia 16. aug., Riccardo Brigliadori (It)

3. FAI kolmnurkne marsruut 100 km: kiirus 183,5 km/h, purilennuk Jonker JS-1, koht Itaalia 15. aug., Riccardo Brigliadori (It)

100 sekundiga 3000 m

Video Youtubest - praegu kehtiv FAI kinnitatud maailmarekord, kõrguse kogumise kiirus alates maapinnast, klass kolbmootoriga lennukid. 19. aprill 2018

https://www.youtube.com/watch?v=k_gedJrWbT4

Sõbralik visand

Sõnadeta

Purilennu maailmarekord 1943

https://www.youtube.com/watch?v=YYF6r_qbRrw

Purilennu kestuslennu (mitteametliku) maailmarekordi  püstitamine 13. oktoober 1943 (alates 1 min 39 sek kuni 4 min 20 sek). Rekordipüstitaja Jachtmann, purilennuk Weihe, lennukestus 55 tundi 59 minutit. Sõja ajal FAI rekordeid ajutiselt ei registreerinud.

Meist lahkus tuntud saksa purilennukikonstruktor.

1. detsembril 2018 tegi oma viimase lennu taevariiki tuntud purilennukikonstruktor Wolf Lemke, kelle konstrueeritud on purilennukid LS1, LS3, LS4, LS6, LS7, LS8, LS9 ja LS10.

ES-1022

Nixus Project

Ridali Impulsphysik

On kahtlusi, et hooaja lõpupidulistest on keegi Ridali Torni külastades seinast välja tõmmanud ilmajaama elektripistiku, arvuti on küll voolu all aga ilmajaamast ei tule datat. Selline kahetsusvääne olukord on kestnud ca. 5/6 päeva.

Euroopa Komisjoni ajapikendus Eestile

Euroopa Komisjon andis Eestile ajapikendust raadiosageduste kanalisammu 8,33 kHz üleminekuks.

https://www.ecaa.ee/et/uudised/ajapikendus-833-khz-kanalisammu-rakendami...

An-2, 2017. aasta modifikatsioon.

Sisuliselt täiesti uus, üleni komposiitkonstruktsiooniga lennuk.

Kirjutati end lennunduse ajalikku.

 www.aerokurier.de/general-aviation/motorflug/erster-f-schlepp-mit-elektr...

Extra-Aircraft ja Siemens on end järjekordselt lennunduse ajalukku kirjutanud, tehtud sai esmakordne elektrolennukiga sleppimislend.

Närvid läbi.

Austraalias Benallas praegu kestvatel 34. FAI purilennu maailmameistri-võistlusel pole lennuilmad just kiita, palju tuleb lennata pilvedeta termikas, mis on eriti väsitav ja nõuab selliste ilmade korral suurtesse puntidesse kogunenud purilennuki pilootidelt palju täiendavat tähelepanu.

Euroopa purilennuühing EGU

 

EGU esindab Euroopa purilendurite huve, mis on praegu kõikvõimalike EASA (Köln), JAA (Hoofdorp) ja Eurocontrol (Brüssel) bürokraatiaga paralüseeritud.

Kaartil kollasega on EGU liikmesriigid

EGU esindab ligi 80 000 Euroopa purilennuki piloodi huve.

Purilennuilmast

Selle, 2016. aasta purilennuilmad on nagu ära sõnutud - lapäeval ja pühapäeval on küll ilus puhkamise ilm, kuid mitte termikaga ilm. Nädala sees on ilusaid termikailmasid see-eest kohe hulgem , eriti esmaspäeval, nagu täna (19.09.). Kahju!

Dittel raadiod

Pankrotis oleva lennuki raadiojaamade tuntud tootja firma Dittel Avioniku ostis ära elektroonika-arendusfirma TQ-Systems, Dittel raadiojaamade tootmine ja arendus jätkub, siiski vist teise nime all.

A-380 imelik lennuplaan?

Täna, 16. märtsil, nii kella 16:30 paiku, keeras kagu poolt tulev ilusat  jutti tõmbav A-380 Tallinna kohal, täpsemalt Nõmme kohal,  160 kraadi tagasi tuldud teed!

Ei tea, mis see peaks nüüd tähendama?

Häid 2015. aasta jõule Võru rahvale.

Vana pilt. Vaade Võrule ja KV uuele laskeväljale nii õelda "linnulennult".

Lennuki osad eesti keeles

Ridali ilmajaam

Ridali ilmajaam on hangunud, 3. septembri seisuga!

18. Euroopa meistrivõistlused Rietis

02. kuni 15. augustini on 18. Euroopa meistrivõistlused Rietis, võistluses on FAI klubi- , standard ja 15m klass.

http://www.spr.aero/faiegc2015

 

Maailma purilennukid 1968

Ajaloolise video lõpus äratundmisrõõmu ka klubi rahvale.

https://www.youtube.com/watch?v=rvufKigWaA4

Kasulik tegevus

Ka Ridali lennuväljal poleks selline tegevus paha.

http://www.jt.ee/3130371/galerii-ja-video-kaitsevae-eritehnika-koigi-len...

Hr. Eppler lendab veel!

Schwartzwaldi Lennuklubi liikmed tulid heale mõttele kutsuda Richard Eppler külla Winzelni ümbruskonda termikalennule.
Peale Epleri külaskäiku Winzelni saatis klubi liige Michael Schlaich Tilo Holighausile e-kirja:
„Hallo Tilo, möödunud nädalal oli meie lennuväljal külas Richard Eppler. Ta lendas meie Arcusega (tagumisel istmel) ning oli vaimustuses. Nagu oodata oli, hakkas ta loomulikult kohe varisemisomadust uurima ... vaatamata oma 90 aastale ...(raske tõlkida?). ...
Mis ma sellega öelda tahan: Arcus on fantastiline lennuk, „kõrgem klass“, mis nüüd veelkord kinnitust leidis.
Palju õnne
Michael Schlaich“

http://www.schempp-hirth.com/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2...

Lehed