On kahtlusi, et hooaja lõpupidulistest on keegi Ridali Torni külastades seinast välja tõmmanud ilmajaama elektripistiku, arvuti on küll voolu all aga ilmajaamast ei tule datat. Selline kahetsusvääne olukord on kestnud ca. 5/6 päeva.
- Kasutaja matti ajaveeb
- Kommenteerimiseks logi sisse
Kommentaarid
Paistab jah, et analüsaator
Paistab jah, et analüsaator-arvuti ja edastustehnika toimib, aga anduritest ei laeku midagi. Kui midagi vaadata, siis seal on umbes selline ahel:
1. RaspberryPi koos oma toiteks mõeldud USB hubiga
2. Üks punane ümarate servdega karbike, mis kodeerib VGA-d digisignaaliks
3. Sealt edasi VGA kaabel viib antiikse välimusega (386?) arvutini, mis teeb raw datast VGA pilti
Kõik 3 asja siit ülalpool toimivad ja ei vaja mingit sekkumist. Vaja oleks vaadata, mis sealt edasi viib. Sealt 386-st viivad juhtmed veel edasi ühte suurde halli kasti, sealt omakroda sensoritesse väljas. Midagi seal on pinge alt maas või lahti ühendatud
Mõtekas see arvuti ka välja
Mõtekas see arvuti ka välja tõmmata, keda huvitab talvine Ridali ilm ?. Kui Matti kunagi maikuul tuleb, käivitab ise uuesti.
einar
Minu teade on Ridali ilmajaam
Minu teada on Ridali ilmajaam ainukene Eesti pinnal paiknev ilmavaatluspunkt, kus rahvusvahelisele üldsusele on ilmaandmed olnud pidevalt nähtavad, seda isegi reaalajas.
Nüüd on pilt ees, kas oligi
Minu arvates on see praegune lahendus väga ebatöökindel ning samas nõuab suurt voolutarvet. Andmed liiguvad mööda järgmist ahelat (mis tähendab, et neist ühe rikke korral on kogu süsteem "rikkis") ning kõik need komponendid vajavad eraldi toidet:
Minu ideaalnägemus on selline, et me saame ilmaandmed kätte võimalikult sensorite lähedalt (Impulsphysicu sensorite moodulist) ning paigaldaks sinna ühe Raspberry Pi, mis võrku otse ilmaandmeid edastaks. Nende andmete jaoks saab siis ise disainida ühe lihtsa kasutajaliidese, mis andmeid kuvab ja visualiseerib. Paraku pole katsed Impulsphysicu kapist andmeid kätte saada seni tulemusi andnud. Proovisin I2C liidest, mis võimaldab sobrada Impulsphysicu püsimälus, kuid mõõteandmeid sealt kätte ei saa. Järgmine idee on võtta see kaablimodemiside ette, mis Impulsphysicu kapi ja andmete kogumise serveri vahel on. Selle jaoks on üks ajalooline kiip olemas, mida saaks teatud vaevaga Rasperry Pi-ga liidestada. Ideaalne oleks muidugi sensorid otse RPI-ga ühendada, kuid see vajab korralikumat elektroonika-arendust (trükkplaadi tegemine jms). Ühesõnaga, ideid ja tahtmist on, vaja oleks aega.
Kui juba IT-teemadele jutt
Kui juba IT-teemadele jutt läks, siis: kui ma lennuväljale tulen, siis läheb minu arvuti üle Moskva ajatsooni. Ütleb, et lähim linn on Pihkva ja ...
Mine tea, kust meie interneti teenusepakkuja oma toru läbi viinud on
(Ühtlasi tervitan Putinit, kui organid peaksid seda tagasihoidlikku kommentaari lugema)
Ah kohe nii, sellepäeast ma
Ah kohe nii, sellepärast ma imestasingi, et miks see uue kaamera pilt "Ridali 18", mis noh, tornist Põhja poole vaatab, millest ka Heinari onn paistab, et miks selle pildi üleval paremas servas Moskva aeg nähtub?! Nüüd on asi selge.
Ei tea, millega see
Ei tea, millega see purilennukite pealtnägemise aparatuur, mis sel suvel üles sätiti, seal Tornis tegeleb, kui tegeleb? Kahtlane värk, käima pani selle "analooge mitteomava" tehnikaime mingi Narva kutt.
http://www.coaa.co.uk
http://www.coaa.co.uk/planeplotter.htm, läbi selle saab tornis toimiva vidina tööd jälgida, aga ainult köögi arvutist,
IP-ga 192.168.1.149 port on 30003
Et purilennukeid jälgida ja kevadest eriti 2B d, tuleb osta lisaks antenn: http://shop.segelflugbedarf24.de/Airport-equipment/OGN/OGN-station-anten... või see: https://ru.aliexpress.com/item/868MHz-omni-fiberglass-base-antenna-868MH... ja purilennukile must hiina karp maksumusega 40 euri. Aga see kõik kevadel.
einar
Pikkade juhtmetega olen, ei
Pikkade juhtmetega olen, ei taba ära, Einari selgituse järg on vajalik veel üks antenn (1,65 meetri pikkune), milleks, kuhu. Praegu näeb lennuliiklust Ridali köögi arvutis (siis interneti kaudu?) Tornis on sellel jälgimise riistapuul juba antenn olemas ja ühendatud ka ja näitab.
Üks riistapuu tuleb veel ja
Üks riistapuu tuleb veel ja see hakkab meie purilennukite reaalajas lendamist FR24 ülesse panema, kohe näha, kui 2B Aluksne juures ukerdab
einar
Ridali FLARM hakkab reaalajas
Ridali FLARM hakkab reaalajas FR 24 näitama iga purilennuki asukohta, kõrgust, kiirust, maksumus a 32 euri purilennuki kohta. Kahjuks ei näita ta purilennukite omavahelist asukohta.
einar
Mida sa mõtled selle all, et
Mida sa mõtled selle all, et ei näita purilennukite omavahelist asukohta? Kas seda at see 40 eur'ine hiina karp purilennukil ei näita teise purilennuki asukohta?
Just, aga edaspidi ei pea
Just, aga edaspidi ei pea raadio teel küsima, et kes kus
einar
Vahest on sul mingit linki
Vahest on sul mingit linki panna selle salapärase hiina karbi kohta
See:
See:
einar
Vaatan numbreid 868MHz ja 1W.
Vaatan numbreid 868MHz ja 1W. Tulevad meelde enda valusad kogemused Hiinast igasugu raadiovärki tellides. Sain kogemuse, et headest kavatsustest ei piisa, kui ei ole tolli jaoks dokumentatsiooni kaasas, mis tõestaks toote vastavust kõikidele EU regulatsioonidele (mida enamasti ei ole, ainult CE kleeps aka China Export) ning sinu enda õigust sellist toodet käitada (mitu kg paberit on vaja selleks määrida?).
Kunagi mudelismi ja FPV-ga jännates saadeti kaks pakki tagasi tõusva päikese poole, kuna ei suutnud emansipeerunud ametnikele põhjendada, miks mul on vaja 1W saatjat 5.8GHz sagedusvahemikus Üks kiri koos Tehnilise Järelvalve Ameti analüüsiaktiga on allpool. Teine oli sarnane, ainult sagedus oli vist 900 Mhz.. Rahast ilma ja kedagi süüdistada ei ole. Raisk.
Üks asi, mis töötas oli paluda hiinlastel antenne mitte kaasa panna (need on nagunii sitad) või saata eraldi pakis. Samuti hiinlased kirjtuavad soovi korral pakile peale misiganes väärtuse ja pealkirja, näiteks "hobby parts" või "flux capacitor".
Tehnilise Järelvalve Ameti stiilinäide:
https://www.dropbox.com/s/4s6u7pncj11p1l8/2403_001.pdf?dl=0
NB! Läbivaatusel osales 3 (!!) ametnikku!
On Apr 16, 2013, at 11:54, Kristina Leben (DHL EE) <Kristina.Leben@dhl.com> wrote:
Tere,
DHL’i kaudu saabus saadetis LAURI E. nimele. Saadetis avati kontrolliks tolliametniku poolt. Tuvastati, et kaubal puudub või on võltsitud EL ohutusnõuetele vastavust tõestav CE märgistus. Lisas on läbivaatuse akt nr 13-12.1-5/00/4933, saatedokumendid ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) otsus.
TJA poolne kontaktisik on Ursula Oraby ursula.oraby@tja.ee , tel 667 2095, temale võib lisaküsimusi ka esitada.
Palun kinnitage, et olete meie teavituse kätte saanud.
Saadetise eeldatav tagasisaatmise kuupäev on: 19/04/2013
Vabandame võimalike ebameeldivuste pärast!
Samuti tuleb arvestada käibe- ja tollimaskuga, samuti tollis deklari tegemine (osavamad suudavad ise ka ära teha, saamatud peavad maksma deklarandile mingi 30 euri vist).
Vist mõeldud, et FLARMist
Vist mõeldud, et FLARMist tuleb RS485 juhe siia karpi?
Teoreetiliselt võib toimida, aga praktikas võib vaja minna ka FLARM splitterit (näiteks http://www.aeroshop.eu/en/lx-flarm-splitter.html). 2B ja DC peal olev FLARMMouse on otse ühendatud S100/S80ga, ja midagi vahele-kõrvale sinna panna minu teada küll ei saa.
Kuidas Solo jms purjekatest RS485 kätte saab, ei oska öelda.
RS232 on ka teoreetiliselt võimalik, aga seda protokolli väljutavaid GPSe nägin ma viimati muuseumis.
Ridali FLARM hakkab reaalajas
Ridali FLARM hakkab reaalajas FR 24 näitama iga purilennuki asukohta, kõrgust, kiirust, maksumus a 32 euri purilennuki kohta. Kahjuks ei näita ta purilennukite omavahelist asukohta.
einar
Ridali torni radar on F-EETU
Ridali torni radar on F-EETU 5, töötab väga hästi, raadius ligi 400 km ja päevas 600-800 lennukit:
einar
Ridalis saaks sama pilti näha
Ridalis saaks sama pilti näha nagu Toila saatja oma, pluss kogu statistika.
einar
Eestis tegutsevad seadmed
Eestis tegutsevad seadmed pildil, Ridali neljandal kohal . Lennuakadeemial T-EETU 6, T tähendab, et tehtud Raspberry PI baasil, meil F tähendab, et FR 24 enda seadme baasil. Akadeemias Lauri Laasikul tehtud. Arlanda seadmed all:
https://twitter.com/Arlanda/status/864801036606877696
einar