Ajaveebid

Mis oleks ...?

Ridali lennuklubi, kui nii öelda "enese nähtavamaks tegemiseks" Eesti umbses meedias oleks näiteks võimalus avalikustada Rannaleetide fond "Sinilind" mahhitusel üht-teist huvitavat  klubi lennutegevuses ilmnenud ilmastikunähtustes Eesti õhuruumis? (Näiteks meil leidub veel senini kahtlejaid, et kas Eestis termikapilvede aluspiir 3000 meetrit on üldse võimalik). Teadagi oli "Sinilind" purilennuki nimi, millega hr. Rannaleet seenior  1934. aastal, tol ajal  tähelepanuväärse lennu, Tallinnast üle Soome lahe Helsingisse sooritas.

Poolas paha crash

https://aviation-safety.net/wikibase/300184

Klassikaline asi: üsna kohe peale starti pussus puksiirlennuk ära, purilennuk proovis teha madalal 180 kraadi pöörangut, aga kukkus pöörisesse.

OK-0107 (56) endine kodu algatas selle peale pisukese arutelu/täienduskoolituse pöörisesse kukkumise teemal: https://gliding-team.pl/nie-przepadaj

Google translate töötab poola keelest suhteliselt hästi, soovitan lugeda!

https://lennuakadeemia.ee/akadeemiast/uudised/intervjuu-nyxair-i-tegevju...

6. Kui saaksid võlukepiga Eesti lennunduses midagi muuta, siis mis see oleks?

Tooksin tagasi eraldiseisva asutusena Lennuameti!   Ridali: Sama mõte endal pikalt olnud. 

Nüüd võib jälle tulla

Hirmus Ridali Labidas on kinni püütud ja talvekorterisse aheldatud, nüüd võib jälle julgelt Ridalisse tulla. Tõsi, enne jõudis ta veel natuke segutöid teha.

Suur aitäh Siimule appi tulemise eest. Kõiki purilendureid esindas igavene lennuõpilane Volts ja tema sõber.

 

Mees nagu orkester

Mattiasest on saanud bussijuht ja teeb bussi kaptenina väga vastutusrikast tööd. Jõudu ja jaksu edaspidiseks ! Tallinn-Võru-Tallinn oli tema tänane tööpäev. Peale lennunduse on ka muid ameteid :)

PhoenixAviation ATO

Tere !

 Aasta tagasi alustasin protsessi uue ATO loomiseks. Lõpuks sain sel esmaspäeval sertifikaadi kätte. Mul on palve, kuna meil veel kodulehte pole, et levitage uudist oma sõprade keskel. Võib olla on soovijaid õppima tulla. Õppida saab PPL(A) lennukil Cessna 172R ja ka lennukitel L-29 ja L-39. Need viimased on üsna kallid koolitused. See saab olema tüübiõppe põhine, enne peab käes olema vähemalt erapiloodi litsents ja 500 tundi lennatud. Samuti saame koolitada instruktoreid nii SEP kui L-29 ja L-39 peal ning öölennu pädevuseks.

 

Tervitades

Rein Porro

Seinast seina

Lesznos lajatati taski keskmiseks kiiruseks peaaegu 170kmh, https://seeyou.cloud/flight/public/6h6m2_ZZOsTDFk5GWfJgcV

samal ajal Inglismaal venitati naiste MM-il enamvähem 50kmh, https://seeyou.cloud/flight/public/6h6lS_EtO_mDFt3cY37M7k, nagu üks tavaline Ridali-Tilsi-Parksepa marsruudipäev!

Lennupäev Järvamaal

Üritusel osalevad ka transpordiameti töötajad, lendajad võtku kaasa kogu paberimajandus, et tõestada oma legaalne osalemine. 

FAI 37. purilennu MM-võistlused

                                                               37. FAI  purilennu MM-võistlused 2022

Iga kahe aasta tagant korraldatavatel purilennu maailmameistrivõistlustel, sellel  aastal FAI kolmes võistlusklassis: 18 meetri - , mitmekohalistel 20 meetri  tiivaulatusega ja vabaklassi purilennukitel võisteldi nüüd Ungaris,  Szegedi linna külje all.

Rakvere petitsioon

Edastan järgneva üleskutse:

Ohtralt võimalusi Leetu võistlema minna

Leedukad helistasid, et kõik me oleme soojalt oodatud lendama Baltic Cup võistlusele https://www.pociunai.lt/baltic-cup 

See on suht sõbralik külavõistlus, kus Retro võistlusklassi harjutused tehakse lennuvälja vahetus ümbruses nii, et poleks platsile minemise hirmugi.

Kuusiku rahvas on seal varem käinud ja selle aasta võistlustel juba kirjas ka.

 

Nüüd helistasid üle, et uus häda: 13.5m MM toimumiseks on üks piloot puudu. Kui on liiga vähe osavõtjaid, ei saa maailmamestrit välja kuulutada.

Kevad

Talveunest on ärganud kõigi maade purilendurite tõrjevahend Ridali Labidas.

Mul õnnestus ta ka fotole jäädvustada "in its natural habitat".

Haruldased lennukid Pociunais.

 Bellanca CH-300 on lennuvalmis ja mingi moment jätkab poolelijäänud lendu. https://en.wikipedia.org/wiki/Lituanica . Teine lennuk pildil on lätlaste Jak-18T diiselmootoriga RED A03. Pilt vee

 

bikaamerast.

ELF-i 2022 üldkoosolek

Lugupeetud Eesti Lennuspordi Föderatsiooni liikmed Eesti Lennuspordi Föderatsiooni juhatuse ettepanekul viiakse neljapäeval, 17. veebruaril 2022 aastal algusega kell 19.00 läbi ELF-i üldkoosolek veebikeskkonnas. Päevakord
1. 2021 tegevus- ja majandusaasta  aruande kinnitamine 2. 2021 parima sportlase ja noorsportlase valimine. 2. 2022 spordiaasta plaanitud tegemistest
3. ELF-i liikmetasu ja sportlaslitsentside tasu kinnitamine 2022 aastaks
4. ELF-i delegaatide volituste pikendamine või uute liikmete määramine FAI komisjonidesse

Lehed