Interneti avarustest on imbunud teavet, et nokitsemisel on huvitav purilennuki ehitamise projekt "Nixus Project". Purilennuki ASH-30 kerele ehitatakse uus eksperimentaalne tiib ulatusega 28 meetrit, pinnakoormusega 65 kg/m2, eriti sale suure külgsuhtega tiib ja sellel lennus automaatselt seadistuv (elektrooniliselt servodega juhitav) tagatiib. Tiivaprofiili autoriks on tuntud professor Loek Boermans. Projekti eestvedaja on lennukikonstruktor Pablo Iscold Brasiiliast (?), tegutsetakse Californias (?).
Ise ei ole ingliskeelega sina peal, ehk kellelgi oskajamal inimesel õnnestub ingliskeelses ruumis Facebooki sügavustest rohkem infot välja kaevata?
Asi edeneb.
- Kasutaja matti ajaveeb
- Kommenteerimiseks logi sisse
Kommentaarid
Väga põhjalik info faceboogis
Väga põhjalik info faceboogis https://www.facebook.com/NixusProject/, tee endale konto
einar
Ma püüan ikka rahvast
Ma püüan ikka rahvast Ridali koduleheküljel teavitada uuematest toimetamistest lennunduse valdkonnas. Kui näiteks Einaril on võimalus facebookist täiendavat teavet Nixus projekti kohta ammutada, siis jäga seda lahkelt Ridali kodulehe kõigile lugejaile, samahästi võiksid soovitada mul endal sinna Californiasse sõita, kuna teema mind isiklikult hirmsasti huvitab.
80-km tunnikiirusega, 100
80-km tunnikiirusega, 100-meetrise läbimõõduga spiraalis, 30-kraadise kallakuga liigub välimine tiivaots 104 km/h, sisemine tiivaots 64 km/h. Huvitav oleks teada ka, kuidas flatteriohtu välditakse, kuna seesugune tiib peaks olema üpris vedel.
Kas nii väike raadius ja
Kas nii väike raadius ja kiirus ikka eluline või pigem piiripealne juhus?
Olen märganud, et uuemal ajal lennatakse tõusus päris kiiresti. Jonkeri piloodid räägivad, et nad hoiavad 105, 110, isegi 115 kmh. OK, päris meie laiuskraadidest jutt pole olnud, aga minu kogemus järgi Leedu tõusud nüüd sedavõrd palju võimsamad ka pole, et seal fundamentaalselt teistmoodi lendama peaks. Jah, Namiibias võib-olla on teine asi. Viimaste aastate EM-ide ja MM-ide ilmad on pärid nadid olnud, IGC failidest peaks saama meistrite kiirused ilusti kätte. Ma kunagi olen mõnda vaadanud, ja alla 100kmh mälu järgi küll ei lennatud.
XCSoar näitab tavaliselt minul 250m, alla selle ikka suhteliselt harva
250 m läbimõõduga spiraalis,
250 m läbimõõduga spiraalis, 30 kraadise kallakuga, kiirusega 105 km/h liigub Nixuse väliimine tiivaots 116km/h, sisemine 96km/h. Eks mind ikka huvitas ka, mis juhtub, kui otse Blanikult Nixusele ümber istuda.
https://scontent-arn2-1.xx
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26056038_1798055587161242_...
Ülalpool oleval lingil on pildike mikrofonist millega nad hakkavad mõõtma tiiva piirikihi omadusi, et siis lennu pealt aerodünaamikat optimeerida. Tundub, et see ei ole nali, nii kaugele on asi jõudnud.
Kui see asi toimib, seeriasse aetakse ja mõni mees kusagil maailmameistriks tuleb, siis ilmub turule soodsaid Jonkereid
Nixsus projekti purilennuki
Nixsus projekti purilennuki katselend.
https://www.aopa.org/news-and-media/all-news/2019/march/07/records-are-g...