Kirjutati end lennunduse ajalikku.

 www.aerokurier.de/general-aviation/motorflug/erster-f-schlepp-mit-elektr...

Extra-Aircraft ja Siemens on end järjekordselt lennunduse ajalukku kirjutanud, tehtud sai esmakordne elektrolennukiga sleppimislend.

Elektrimootoriga lennuk Extra-330LE  sleppis purilennuki  LS-8  76 sekundiga 600 meetri peale, mis teeb keskmiseks tõusukiiruseks 8 m/s! Sleppimise pilt võis välja näha nii nagu lennumudelistid Ridalis suvel mudel-purilennukei sleppisid, püstloodis üles sööstva mootormudellennuki järel purimudellennuk lausa rippus nööri otsas.

 

Kommentaarid

Petroseksualistide ajastu on lõppemas!

Hämmastav kui kiiresti see elektriasi areneb. Praegu juba ületab sisepõlemismootorit nii suutlikuses, töökindluses kui ka hinnas (kui jätta akud välja), samuti praktiliselt hooldusvaba. Üks liikuv osa, laagrite komponente arvestamata, on parem kui 5000 liikuvat osa. 

Akude osas oli märtsi alguses uudis selle kohta, et Li-ion tehnoloogia leiutaja John Goodenough on välja töötamas täiesti tahke koostisega akut, mille energiatihendus on vähemalt 3x suurem, seda saab jõhkramalt laadida (elektrolüüdis ei teki dendriite) samuti Li-ion akust stabiilsem ja ohutum. Vitaalne vanahärra on 94-aastane ja oma valdkonnas nii kõva nimega, et keegi ei julge tema osades uskumatuna tunduvates väidetes eriti kahelda. Midagi oli kuulda, et läheb füüsikaseadustega vastuollu :p 

https://news.utexas.edu/2017/02/28/goodenough-introduces-new-battery-tec...

Siinkohal tasub meenutada 3 Clarke esimest ja kolmandat seadust:

1. Kui väljapaistev ent eakas teadlane väidab, et miski on võimalik, on tal suure tõenäosusega õigus. Kui ta väidab, et miski on võimatu, ta tõenäoliselt eksib.
3. Igasugune küllalt arenenud tehnoloogia on eristamatu nõiakunstist.