Kasutaja kaido ajaveeb

Perlan II

Kunagi Seve Fossetti ja Einar Enevoldsoni poolt käima veetud Perlani projekt on saanud valmis on lõppeesmärgi saavutamiseks vajaliku purilennuki. Eile tegi Perlan II oma esmalennu.

http://www.gizmag.com/perlan-2-glider-maiden-flight/39546/

http://www.perlanproject.org/aircraft

 

Chemtrail

Seoses üldsuse aina kasvava murega lennukite keemiajälgede pärast tahan esineda alljärgneva avaliku ülestunnistusega:

Mina, Kaido Tiigisoon, olen tegelenud kemikaalide laiali puistamisega atmosfääri lennuki pardalt. Toimus see tõenäoliselt 2007 või 2008 aastal. Kollakat vedelikku oli u. 100-150ml. Keemiline koostis oli laias laastus järgmine:
1. Divesinikmonooksiid (lahusti) u. 97%
2. CH4N2O u. 9.3 g/L
3. Kloriide u. 1,87 g/L
4. Naatrium u. 1.17 g/L
5. Kaalium u. 0.750 g/L
6. Kreatiniini u. 0.670 g/L
Lisaks muid lahustunud ioone, orgaanilisi ja mitteorgaanilisi ühendeid.

Ma ei soovinud seda vedelikku atmosfääri pihustada, kuid mul ei jäänud midagi üle - mitte tegutsemine oleks minu jaoks lõppenud isikliku katastroofiga (avalik alandus või tõsine terviserike).

Kutsun ka teisi praegusi ja endisi piloote avalikult tunnistama üles osalemise ülemaailmses purilendurite poolses kemikaalide puistamises atmosfääri. Lihtne on näha suuri valgeid jutte reisilennukite taga aga purilennukit ei oska kodanikud üleüldse ohtlikuks pidada.

Hoi!

Annan ära järgmised vidinad:

Hind kõik kokku purilendurisõbralik 0 €. Alates versioon 2.7-st on SeeYou mobilele juurde tulnud peamiselt tiimilendamine ja FLARM-i tugi pluss integratsioon igasuguse riistvaraga. Kasutajaliides praktiliselt muutunud ei ole.

PDA aku võib olla väsinud (midagi see kindlasti kestab), kuid neid on võimalik eBayst osta.

Fundamentals of Sailplane Design

Raamaturiiulil ruumi tegemise eesmärgil müüa pealkirjas nimetatud raamat. Täpsemalt saab raamatu kohta lugeda siit: http://www.amazon.com/Fundamentals-Sailplane-Design-Fred-Thomas/dp/09669...

Raamat on nagu uus. Hinda küsiks jämedalt kolmandiku Amazoni hinnast ehk siis 20€. Muidugi ei ole keeldu ka rohkem pakkuda.

Eesti kaart purilennusimulaator Condorile

Kunagi nikerdasin ma nii enda kui üldsuse huvist lähtuvalt Eesti maastikku purilennusimulaatorile Condor. Kuna see ei tulnud päris selline kui oleks tahtnud ei hakanud ma seda ka kohe jagama. Siiski on see nüüd Kaideri initsiatiivil kokku pakitud ja olemasoleval kujul valmis kasutamiseks. Faili suurus on 1,2GB. Saadaval Google Drivest jagamise meetodil. Selleks saadetagu mulle oma gmaili aadress meilile ipiloot[ätt]gmail.com

Phoebus

Koperdasin oma purilennufailide kuhjas selliste fööbust puudutavate failide otsa (sprechen sie Deutsch?):

Kataloog:
Phoebus-Typenbuch

Test:
PhoebusTest

Selline propagandamaiguline õppematerjal sattus youtube-s ette.

Sikorsky X2

Sikorsky on ehitanud valmis ja katsetab uut kopterit, millega loodetakse põrmustada helikopterite kiirusrekord.

Lugu ise siin: http://www.gizmag.com/sikorsky-x2-demonstrator-181-knots/15277/

Pilt:

Perlan

Pärast Fosseti lahkumist meite hulgast on paljude purilendurite meelest kadunud ka Perlani projekt. Ettevõtmine, mille raames loodetakse lennata purilennukiga 30 km kõrgusele. Mõned päevad tagasi postitas projekti meeskond uue video juutuubi. Lisaks on neil valminud vahepeal lennuki korpuse prototüüp.

Video ise siin:

RLK logoga rõivad

Sattusin mina linke mööda kolades ühte veebipoodi, kus müüakse purilenduritele riideid. Ja mis mina näen! Pulloveri peal ilutseb RLK logo!

Siin: http://shop.postfrontal.com/product.php?id=Link&gender=U&lang=eng&collez...

Eks tegemist ole tegelikult sellesama veebipoe logoga. Aga sarnasus on täitsa olemas. Pädev jurist keerutaks siit kindlasti miljoni välja.

Desie

Kui mõned on mõelnud, et miks ei ole part-tiivalist purilennukit, siis teadke, et te ei ole üksi. Saksamaal (kus siis mujal, et mitte öelda "kes siis veel") on üks selline valmimas. Kahekohaline, kõrvuti istumisega ja mootoriga.

Mis mind selliste projektide juures segab on see, et kui kasutatakse mingeid ebaharilikke tiivapaigutusi (vaidtiib, parttiib jne.), siis võiks selle tegevuse tulemuseks olla ju mingi erakordse sooritusvõimega lennumasin. No näiteks 20m tiivaulatusega purilennuki lauglemisväärtus võiks olla sama, mis Nimbus 4DM-l. Või suurem. Sõnaga kusagil 70 kandis. Aga mitte 44 nagu nimetet eksemplaril.

Täpsemalt saab vaadata siin:

http://www.desie-tf.de/desie.htm

11 aastat, 1 kuu ja 9 päeva

Selliseks jäi minu karjäär EMT-s. Alates 23 nov. olen tööl Skandinaviska Enskilda Bankeni Eesti osas ehk siis SEB Tornimäe majas. Mobiilinumber on endine. Lauatelefonile vaevalt, et keegi helistab. Meiliaadress on kah uus - eesnimi.perenimi@firma.ee skeemi järgi. Täpsemalt saab lugeda siit: http://www.linkedin.com/in/kaidotiigisoon

80% valmis diiselektriline vints müügis

13 000 EUR maksab (u. 200 000 meie rahas). Ca. 50 000 läheb veel lõpuni ehitamise peale minu isikliku kõhutunde järgi. Elektriveoga vintsi pluss on see, et vintsijuhi rolliks jääb vaid purilennuki tüübi valik, vintsi käivitamine ja stoppamine ning vajadusel eriolukordadele reageerimine (s.o. vintsimise katkestamise). Kõik muu saab automatiseerida, mis tähendab suuremat turvalisust ning vintsijuhile esitatavate nõuete vähendamist.

Siin. http://www.segelflug.de/cgi-bin/classifieds/classifieds.cgi?search_and_d...

Isiklik õhulaev

Ilus purilennuk ära rikutud

Antaresele on vesiniku balloonid külge topitud ja nüüd kilgatakse, et esimene inimesega lendav kütuseelementidega lennuk. Tuletab mulle meelde mõningaid kodumaiseidki tegelasi, kes Eurorahasid oma lõbuks kasutada oskavad nii, et kõik arvavad ilgelt ägeda asjaga tegemist olevat.

http://www.engadget.com/2009/07/09/video-antares-dlr-h2-becomes-planets-...

RAF õppelennuk põrkas õhus kokku purilennukiga

Kaks inimest hukkus kui Suurbritannia kuningliku õhuväe (RAF) õppelennuk põrkas eile kokku tsiviil purilennukiga. Õnnetus juhtus Inglismaal Londoni lähedal.

Kohaliku politsei teatel hukkusid õnnetuses nii RAFi treeninglennuki Grob G 115E Tutori piloot kui ka kaasreisija.

Reklaam

Intsident juhtus Oxfordshire krahvkonna taevas, 97 kilomeetri kaugusel Londonist loodes, vahendavad Associated Press ja Agence France-Presse.

Kokkupõrke tagajärjel kaotas õhuväelennuk juhitavuse ja kukkus alla. Plaaneri piloot võis pääseda eluga, sest ta hüppas langevarjuga alla.

Grob G 115E Tutorit juhtis RAFi piloot ja kaasreisijaks oli sõjalise noorteorganisatsiooni Combined Cadet Force'i noor kadett.

Sel aastal on sama lennukiga juba õnnetus juhtunud. Siis hukkus Walesis kaks pilooti ja kaks kadetti.

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/article.php?id=23931687

Kommentaariks nii palju, et RAF-iga on sellel asjal u. sama palju pistmist kui meie Wilgadel Kaitseliiduga. Ehk siis kui peaks midagi sarnast meil juhtuma, siis saaks teha uudise, et "Kaitseliidu lennuk ...." jne.)

Variomeetri kooperatiiv

Võimalik osta poole hinnaga vähe kasutet variomeeter. Selle sarnane: http://www.ilec-gmbh.com/sc7.htm (siin on jutt sc-7 kohta, pakutakse SB-7). Väga palju erinevusi ei ole.

Koos Maarjamaale transpordiga läheb maksma 373 EUR.

Teet oli nõus riistapuu hankes osalema. Ehk leiab veel kellegi. Eesmärk oleks paigaldada XL-le.

Kopteri piloteerimise tipptase

Sattusin sellise video otsa:

Mõned skeemid purilennuõpikusse

Viskasin naljaviluks mõned pildid üles, mis ma vahepeal meisterdanud olen. Õpikus tulevad nad muidugi mustvalged aga see selleks. Pildid käivad vigurlennu peatüki juurde muidugi ja sinna tuleb üht-teist veel juurde (Aresti tingmärk jms.)

Kolossaalsed süsiniktorud

Materjaliteaduses on taas üks läbimurre sündimas. Üritades kasvatada teatud tingimuste juures süsinik-nanotorusid said mõned Hiina ja USA teadlased hoopis teistsuguse struktuuriga torujad elemendid, mis nanotorudega võrreldes on oluliselt suurema struktuuriga. Materjali võlu seisneb selles, et need kiud on süsinik-nanotorudest oluliselt lihtsamini valmistatavad (seega odavamad) ning kolossaalsete süsiniktorude eritugevus (tugevus massi kohta) on tugevaimast süsinikkiust 15 korda ning Kevlarist 30 korda suurem. Eritugevus on suurem isegi imaginaarsetest ideaalsetest süsinik-nanotorudest tehtud kiust.

Kui see materjal peaks tootmisesse minema võib hakata unistama täismõõdus purilennukitest, mida saab ühe käega tõsta.

http://www.tgdaily.com/content/view/38658/113/

http://www.imechanica.org/files/PRL10114550108Yuntian.pdf

Midagi head purilenduritele ka EMT-lt

emt klientidest purilendurid saavad nüüd südamerahus lugeda www.purilend.ee lehekülge, ilma, et telefoni veebibrauser kokku jookseks ja andmeside hind liiga teeks. Abiks on emt wap kodulehe ehk Surfporti algusesse ilmunud veebiaadressi sisestamise riba. Avanev lehekülg on küll teäielikult ümber küljendatud, kuid rlk kodukas toimib ilusti. Selle postituse näiteks tegin just sealt.

Tuvi põgenemas rabapistriku eest

Päris huvitavad lendamise kaadrid tuvi seljalt. Lainurk kaamera tõttu tundub, et lend toimub kõrgemal kui tegelikult.

http://www.aegmaha.com/videos/12902

R.I.P. Microsoft Flight Simulator

See on, tõsi, juba vana uudis (jaanuarist), kuid sattus mulle silma alla alles nüüd. Lennundushuvilisi aastaid lennusimulaatoritega toitnud Microsofti ACES meeskond saadeti laiali, mis sisuliselt tähendab MS Flight Simulatori lõppu:

http://www.futuregpu.org/2009/01/end-of-era-aces-studio-and-flight-sim.html

Taevatants

Üks ilus video sattus näppu.

http://www.tubewatcher.tv/182

Lehed