Pankrotistunud Estonian Airi varad on oksjonil kuum kaup

http://majandus24.postimees.ee/4009283/pankrotistunud-estonian-airi-vara...

Varsti loeme, et pankrotistunud AS Nordic Aviation Groupi varad on oksjonil kuum kaup, see juhtub peale Eesti EL-i eesistumise perioodi, niikaua hoitakse sütt ahjus Smile . Sealt edasi on meie lennundusturul põhitegija AirBaltic, raudteed ka vaja lätlastega ühiselt ehitada. Noored piloodid, otsige tööd AirBalticust, teie lennunduslik tulevik on kindlustatud Smile .

Kommentaarid

Minu teada eelmise aasta üheksast lõpetajast 5 läkski AirBalticusse ning NAGi vist mitte keegi

Kas on teada ka mingi spetsiifiline põhjus, miks NAG peaks pankrotti minema? Olen lennanud, ei nurise. See, et alguses olid jamad - normaalne. Ühtegi nii keerulist projekti ei saa alguses ilma jamadeta käima. Majandustegevuse koha pealt ei tea, kuid praegu tundub asi minevat plaanipäraselt.

Uudiseid lugedes läheb neil päris hästi: http://www.aripaev.ee/uudised/2016/11/07/nordica-ellujaamismanoover. Pea 20% Tallinna Lennujaama väljumistest on Nordica käes, mis on ju alustava lennufirma kohta väga hea. 

Aga muidugi on rahvusliku lennufirma tümitamisest saanud eestlaste rahvussport.

Kapitalism, äri, rehepaplus, EU, lennunduses pannakse maksumaksja raha tuuri, kratid, puugid tegutsevad... Smile

einar

Tundub, et Einar on kinos Novembrit vaatamas käinud - kuidas meeldis ka? Mina jäin rahule.

Kurb see EA varade oksjon. Oli alati hea pikemalt reisilt tagasi tulles viimane ots koju lennata EA 737-ga. Viimati kui Nordica teenuseid kasutasin, siis pidin istuma Carpatairi logisevasse saani, kus mind tervitas võõrkeelne lennumeeskond. Võimalik, et nüüd on asjad paranenud.

Mul õnnestus mingite asjaolude kokkulangemisel lennata EA-l vaid üks kord, kui pidin Brüsselisse minema. Too ots oli muidugi eriti kallis pilet, kuna oma raha eest reisijaid seal vähe, sestap oli mul kui säästlikul inimesel pilet AB-ga. Nende lennuaparaati tabas aga rike ning nii mind siis pandigi EA peale ümber, äriklassi. Kaks rekkameest, kes läksid Lääne-Euroopast uut veokat tooma, istusid sinnasamasse. Olin ise ka paras kaltsakas, seljakott seljas ja matkasaapad jalas, rääkisime seal Poola maanteedest, kui lennumeeskond tuli tasakesti ütlema, et "te võite siin tegelikult istuda, aga äriklassi einet me teile ei too". Pärast ikka tõid küll.

Ilmselt istusime Siimu koha peal.

Teine kord arvesse ei lähe, EA masin oli kaaperdatud mingits Egiptuse tšarteriks, istmete vahelt õhk läbi ei käinud. Ilmselt rekonfigureeritud. Raske uskuda, et kusagile mujale kui Urrgaadasse nii lennata saaks.

Minul on siiani eredalt meeles EA lend Tallinnast Kopenhagenisse, esimest korda lend üle suure mere lennuki kapteni Gagarini piloteerimisel ikkagi Boeing'il , mitte Tu-134 -l.

Matemaatikaga on müügijuhil asjad korras, justkui 45 milli oletuslikku puhastulu tuli riiki möödunud aastal, mida aga ei näe ühelgi arvel. Panidele kingiti ära 49 % firmast, mitu miljonit see oli ?, ja kui panid otsustavad lahkuda, siis nemad ei kingi oma osalust tagasi, vaid müüvad ropu raha eest tagasi. 

Lätlased: https://www.aerotime.aero/en/civil/17042-airbaltic-searches-for-strategic-investor

Published on: February, 8, 2017 

According to Martin Gauss, director of Latvian airline airBaltic, the time has come for the carrier to attract a strategic investor.

“The perfect time has come to find a strategic investor, knowing that the restructuring process has finished, and the company shows good financial results,” Gauss told in an interview with Latvian TV channel LNT.

While it is true that the carrier recorded a 10% increase in passenger numbers in 2016, the exact financial improvement quoted by Gauss has yet to be disclosed to the public.

Previously, Canada’s Bombardier, which already closely cooperates with airBaltic, was rumored to be a potential investor. airBaltic is one of the launch customers of Bombardier CS300 aircraft, of which it has 20 on order.

Gauss declined to discuss such an option while hinting that in the best case scenario the strategic investor would be a large airline.

In the beginning of February, Latvia’s Minister of Transport Uldis Augulis mentioned that the short-list of potential strategic investors should become final by November 2017. According to Augulis, the search is performed by international consultancy firm Lazard Freres, which will bill airBaltic in the case of a successful agreement.

The Minister also mentioned that Latvia has several conditions to the potential investor: Riga International Airport must remain the carrier’s hub and cooperation with currently served airlines must not be interrupted.

The cooperation with the investor will also have to go in line with the so-called Horizon 2021 plan, which was introduced in February 2015 by airBaltic in order to increase air connectivity in the region. Following the growth plan, the carrier plans to expand its fleet to 34 aircraft by 2021 and increase the number of annual passengers by 30% - up to 4 million people.

 

In 2016, airBaltic carried 2,891,365 passengers or +10% more that a year earlier throughout its network spanning Europe, Scandinavia, Russia, CIS and the Middle East. During the year 2016, the airline operated 43,872 flights or +2% more than in 2015. The load factor, which represents the number of passengers as a proportion of the number of available seats, grew to 74%, or +3% points compared to a year earlier.

 

einar