Auto-Tow Ground Launching

Kommentaarid

Seesama auto järel purilennuki ülestõmbamise osa on mul üks 5 aastat juba arvutis. Enamik teavet just siit hangitud. Komplektne 600 m köis ka valmis, ainult, et Blanik sinder on just proovitõmbamiste ajaks range keelu ja meil erilise jälgimise all.
USA-s lahkelt lubatud ja laialt kasutatav purilennuki üles tõmbamise meetod koolipoiste õpetamiseks.

Kunagi sai Tapal oma väljaõpet auto slepis alustatud. Sellest ajast on isegi kusagil alles joonised autole kinnitatavast puksiirilukust koos hüdraulilise tõmbetugevuse mõõtjaga.

Meeles on see, et vajalik oli ikkagi suhteliselt pikk rada - kas Ridali rajast piisab, ei tea. Samuti oli soomlastel kasutusel üks vana aga suhteliselt võimas (>200 hj) USA buss, et jõudu ja massi ikka oleks ja et suudetaks tagada ka arvestatav tõusunurk. Mis veel meelde jäi on tõsiasi, et köis katkes suhteliselt tihti aga see oli pigem tingitud asjaolust, et pukseeriti betoonraja peal. Vaatamata betoonrajale ja võimsale autole sai suur osa rajast (2,5km) pukseerimiseks ära kasutatud - lisaks pukseerimisele on vaja veel auto pidama saada nii, et köis pähe ei kuku.

Ise roolis olemisest jäi meelde vajadus suurte peeglite järele, et purilennukile saaks öelda, mis suunas see ära kalduma hakkab (suure tõusunurga tõttu seda purjekast ei näe).

Hr Madisson tegeles kunagi nende sommide importimisega ja kui vaja võib nende kontakte ka kasutada, et uurida Ridalis autoga pukseerimise võimalikkust.