32 nd FAI World Soaring Championship Jul.28 - Aug.19, 2012 Uvalde

Kommentaarid

Concordia võitis kolmanda harjutuse. Tulemused: http://www.wgc2012uvalde.com/index.php?option=com_content&view=article&i...

einar

keskmised kiirused marsruudil on 130-150 km/h ja ülelennud selle saavutmiseks toimuvad vahemikus 230-250 km/h. Tundub, et paljud siiani kehtinud tõed on pea peale pööratud.

einar

Texase ilmastikuolud pole ka tavapärased, millega eurooplased harjunud on. Eilse võistluse lõpetas Sommer lausa 160se keskmisega. Eks näis, kui järgmine võistlus kusagil euroopas ja nõrkades oludes toimub.

Käesoleva võistluse uute lennukite "paraadist" ei saa ka suurt välja lugeda, et mis tüüp teisest parem on. Pigem loevad ikka mehed pukis, mitte masinad. Võtame või viimaste aastate maailma edetabeliliidri Kawa, kes võidab millel iganes - Diana2 peaks muude masinate seas ka suht vananenud disain olema. Lisaks mängis rolli ka see, milliseid uusi purjekaid ameeriklased ära ostma olid nõus. Kõik mis üle Atlandi veetakse, proovitakse seal ka maha müüa. Vähemalt on nii varasemate USA-s toimunud võistlustega palju uut kraami viidud.

Huvitav oleks muidugi olnud, kui keegi lennanuks JS-1le võrdluseks ka ASG-29-18ga vabaklassis, et JS-1 pakub tugevate tõusudega ilmade puhul vabaklassis pikatiivalistele korralikku konkurentsi. ASG oleks paberite järgi isegi veelgi konkurentsivõimelisem. Teet võib muidugi siinkohal vaielda Smile aga 18m klassis ASG-de mehed ruulivad, aga neid on muidugi ka palju.

Jonkers on varsti Ridalis ja siis saame seda kiibitseda ;). Möödunud aastal Pociunais sai kõiki plaanereid näha, aga Diana 2 on ikkagi väga eriline.

einar

Minu teada kütavad JS-1 mehed vabaklassis nüüd verivärskete 21-meetriste tiibadega, st ASG-29ga nad seal sama tiivaulatusega poleks.

Tõnu jälle kirjutas minu nime all.

einar

Mingi uudise järgi ainult üks JS-1C lendab vabas. Aga võibolla sain valesti aru. Tulemuste osas erilist vahet nagu polegi.

Tulemused on http://soaringspot.com/wgc20112/results/
JS1-sid on vabaklassis päris mitu. Minu teada on neil seal mingi segadus, 21m tiivad on nii JS1B kui JS1C küljes.

Eile võitis JS1B vabaklassis päeva ära.

Toimus väike intsdent, õhus põrkasid kokku Peter Hartmann Austriast ja Louis Bouderlique Prantsusmaalt. Austerlane päästis end varjuga, prantslane maandus ise. Lendasid mõlemad ASG-29 l.

einar

Võistlus selleks korraks läbi. Ametlikul veebilehel on info uuendamata, ju läks peoks ennem Smile

15 ja 18m võidud läksid ülekaalukalt poolakatele: Kawa (FAI nr2) võitis 15m ja Nieradka (FAI nr3) kaitses 18m tiitli. Vabas ei saanud Michael Sommer (FAI nr1 ja neljakordne järjestikune maailmameister, võitnuks viienda oleks korranud Ingo Renneri saavutust) enam prantslast Aboulini (FAI nr20) kätte kellele oli see teine tiitel pärast 2001.a standardklassi võitu. Kawa ja Aboulin võitsid ka viimase päeva harjutused.

Tuleb välja, et lisaks ühele kõvemale kokkupõrkele oli Uvaldes ehmatavaid hetki veel mõned:
http://soaringcafe.com/2012/09/looking-back-on-incidents-and-accidentsom...

Oscar Goudriaan räägib JS1-C kohta intervjuu. Väidab, et 1:60 tuli ära ja tõelistele pikatiivalistele jääb ehk alla ainult dynamic zoom vallas.
http://soaringcafe.com/2012/08/interview-with-south-africas-oscar-goudri...

On ikka ilmad küll - 580 km peale ainult 13 tõusu, pikem ülelend 131 km jne...

http://wgc2012teamcanada.blogspot.com/2012/08/daves-day-9.html ja rohkem lugusid http://wgc2012teamcanada.blogspot.com/