Paar miili enne raja läve oli Boeing 777-l kadunud jõud --- mootorid ei reageerinud kangi liigutamisele. Piloot maandus siis nii hästi kui sai, lennates viimased hetkel varisemise piiril (tunnistajate sõnul oli lennuki nina väga püsti olnud). Lennuk sai õnnekombel üle viimaste majade, kiirtee ja lennuvälja tara, päästis lennuki ilmselt mudamaandumine clearwayl.
Boeing 777 on suhteliselt uus lennuk --- oma esmalennu tegi ta juunis 1994, esimese liinilennu aga juunis 1995. Toodetud 367, võtab peale 550 reisijat, mõeldud pikamaalendudeks, suuruselt 767 ja 747 vahel. Iseärasuseks fly-by-wire, mis tänapäeval tähendab tohutut hulka arvutustehnikat pardal (minu teada on tegemist tarkvaraagentidel põhineva arhitektuuriga --- et saavutada 100% töökindlust). Minul ei ole veel õnnestunud sellisega reisida (küll aga nii 767 kui 747-ga).
Väga hea, et BA avaldas omapoolse esialgse versiooni, et lennuki kapten tegi pöördumise avalikkusele. Enne seda hakkasid juba hüpoteesid levima --- tuulenihe ja linnud ja mis kõik iganes. BBC reporter kutsus stuudiosse mingi kõrge tegelase mingist pilootide ühingust. Täpselt peale seda kui too ütles, et kuna infot on liialt vähe siis ei spekuleeri lennuõnnetuse põhjuste teemadel, pööras reporter talle selja ja hakkas küsitlema mingit hindust lennuõpetajat kuskilt Liverpooli ligidalt. Too väitis ka et ei tea suurt midagi, kuid ikkagi tõi välja igasugu teooriaid, millest oli ajakirjanikel kohe hea kinni hakata. Mingi väikelennuki piloot Duxfordist (eriliselt ülbe kuju, jalad laual ja väga deklaratiivse esinemisega) väitis kaljukindlalt, et tegemist oli "weather related" õnnetusega. Nemad Duxfordis ei lennanud ilma tõttu üldse. Nii need teooriad tekivad ja levivad, BA avaldus tegi koheselt lõpu igasuguse spekuleerimisele, reporterid väitsid üpris õnnetu näoga, et tuleb pikk, igav tehniline uurimine, mille tulemused võivad selguda alles aasta-paari pärast.
Aga huvitav on jälgida, kuidas reporter seisis lennuvälja ääres, taustal purunenud lennuk ja sellise põnevil-ärevil näoga rääkis õnnetusest, kuidas ühe uudistesaate jooksul tehti sinna mitu otselülitust, nagu midagi vahepeal oleks pidanud juhtuma seal lennuki juures. Samasuguse näoga seisis ka reporter, kui taustal Keenia neegerid tapeti ja üpris sarnase näoga nad seisavad kummikutega vees üleujutatud linna taustal, rääkides, kuidas vesi paar senti tõusis või langes.
Artiklis kirjutas, et elektroonika lakkas töötamast. Seda on koguaeg fly-by-wire puhul kardetud, et mingi totaalse rikke puhul muutub lennuk juhitamatuks. Aga see õnnetus tõestab, et asi jääb siiski toimima. Hämmastav.
Tekkis huvi, et millal telikud välja lastakse? Mitte et spekuleerida õnnetuse põhjustes, vaid et mis oleks kõige optimaalsem käitumine? Telikud sisse jätta või tõmmata, et jätta väike lisa lauglemisruum ja minimeerida riski telikutega majade, autode, tara taha takerduda. Tugeva vastutuulega tagatiivad ära koristada ja madalamal suurema kiirusega läheneda? Ise asi muidugi, kas sellised sammud sellise rikke puhul teostatavad on.
Hendrik
Kommentaarid
http://news.bbc.co.uk/1/hi/en
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7197506.stm
Paar miili enne raja läve oli Boeing 777-l kadunud jõud --- mootorid ei reageerinud kangi liigutamisele. Piloot maandus siis nii hästi kui sai, lennates viimased hetkel varisemise piiril (tunnistajate sõnul oli lennuki nina väga püsti olnud). Lennuk sai õnnekombel üle viimaste majade, kiirtee ja lennuvälja tara, päästis lennuki ilmselt mudamaandumine clearwayl.
Boeing 777 on suhteliselt uus lennuk --- oma esmalennu tegi ta juunis 1994, esimese liinilennu aga juunis 1995. Toodetud 367, võtab peale 550 reisijat, mõeldud pikamaalendudeks, suuruselt 767 ja 747 vahel. Iseärasuseks fly-by-wire, mis tänapäeval tähendab tohutut hulka arvutustehnikat pardal (minu teada on tegemist tarkvaraagentidel põhineva arhitektuuriga --- et saavutada 100% töökindlust). Minul ei ole veel õnnestunud sellisega reisida (küll aga nii 767 kui 747-ga).
Väga hea, et BA avaldas omapoolse esialgse versiooni, et lennuki kapten tegi pöördumise avalikkusele. Enne seda hakkasid juba hüpoteesid levima --- tuulenihe ja linnud ja mis kõik iganes. BBC reporter kutsus stuudiosse mingi kõrge tegelase mingist pilootide ühingust. Täpselt peale seda kui too ütles, et kuna infot on liialt vähe siis ei spekuleeri lennuõnnetuse põhjuste teemadel, pööras reporter talle selja ja hakkas küsitlema mingit hindust lennuõpetajat kuskilt Liverpooli ligidalt. Too väitis ka et ei tea suurt midagi, kuid ikkagi tõi välja igasugu teooriaid, millest oli ajakirjanikel kohe hea kinni hakata. Mingi väikelennuki piloot Duxfordist (eriliselt ülbe kuju, jalad laual ja väga deklaratiivse esinemisega) väitis kaljukindlalt, et tegemist oli "weather related" õnnetusega. Nemad Duxfordis ei lennanud ilma tõttu üldse. Nii need teooriad tekivad ja levivad, BA avaldus tegi koheselt lõpu igasuguse spekuleerimisele, reporterid väitsid üpris õnnetu näoga, et tuleb pikk, igav tehniline uurimine, mille tulemused võivad selguda alles aasta-paari pärast.
Aga huvitav on jälgida, kuidas reporter seisis lennuvälja ääres, taustal purunenud lennuk ja sellise põnevil-ärevil näoga rääkis õnnetusest, kuidas ühe uudistesaate jooksul tehti sinna mitu otselülitust, nagu midagi vahepeal oleks pidanud juhtuma seal lennuki juures. Samasuguse näoga seisis ka reporter, kui taustal Keenia neegerid tapeti ja üpris sarnase näoga nad seisavad kummikutega vees üleujutatud linna taustal, rääkides, kuidas vesi paar senti tõusis või langes.
Artiklis kirjutas, et
Artiklis kirjutas, et elektroonika lakkas töötamast. Seda on koguaeg fly-by-wire puhul kardetud, et mingi totaalse rikke puhul muutub lennuk juhitamatuks. Aga see õnnetus tõestab, et asi jääb siiski toimima. Hämmastav.
Tekkis huvi, et millal telikud välja lastakse? Mitte et spekuleerida õnnetuse põhjustes, vaid et mis oleks kõige optimaalsem käitumine? Telikud sisse jätta või tõmmata, et jätta väike lisa lauglemisruum ja minimeerida riski telikutega majade, autode, tara taha takerduda. Tugeva vastutuulega tagatiivad ära koristada ja madalamal suurema kiirusega läheneda? Ise asi muidugi, kas sellised sammud sellise rikke puhul teostatavad on.
Hendrik
Wikipedias on õnnetuse
Wikipedias on õnnetuse kohta oma lehekülg tehtud:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_38
Õnnetuse vaheraport on
Õnnetuse vaheraport on väljas: http://www.aaib.dft.gov.uk/publications/interim_reports/boeing_777_236er...
Peavad põhjuseks kütuses oleva vee jäätumist.
Lisaks:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7396899.stm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7598267.stm
BBC uudised näitasid, et lennuk on ikka veel Heathrowl, küll õnnetuse paigast eemale veetud ja taraga piiratud.