Fosset leitud ?

Sahistatakse, et venelane Vladimir Zenderov leidis võib-olla Google Earthi kasutades 3. sept. kadunud Steve Fosseti lennuki. Fikseeritud pilt:
Fosset ?Fosset ?

Ma surfisin kah mõned õhtud Google Earthiga ja olen selliseid objekte kümneid leidnud. See objekt ei meenuta isegi lennuki rususid, lennukist rääkimata. Kahtlane on ta aga küll.

Krässiplatse (enamik koristatud) võib leida üsna palju ühe vana sõjaväe lennuvälja ümber. Panen mõne pildi ülesse, kui mahti saan.
Henry

Steve Fosseti lennukit pole veel leidnud, kuid leidsin ühe suurema, täiesti ühes tükis ja varju järgi otsustades lendab üsna madalal. Kas äkki otsimisrühma lennuk? Pikkust on sellel 42m ja tiiva siruulatus 34m. Moototid kere ligi tiiva all. Millega tegu?
lennuk1lennuk2

Selle valge laigu läbimõõt on ca 4m ja pikkus ca 7m. Mäenõlval jookseb 50m eemal mingi teerada või torujuhe. Horisontaalvaated annavad aimu, et tegemist võib olla tõesti lendava objekti raske maandumisega mäenõlvale. Aga Steve Fosset see küll olla ei saa, kuna selle koha peal on pilt üle poole aasta vana. Tõin spetsiaalselt välja kaks pilti kõrgemalt võetuna, kus ühel on näha rohelisem maapind, mis on pildistatud spetsiaalselt eelmine nädal Fosseti leidmiseks ja kuidas näeb see ala välja ilma selleta. Antud leid jääb sellest selgelt välja.

Fosset1


Fosset2


Fosset3


Fosset4


Fosset5

Huvitav on see, et kas niimoodi kammides võiks leida näiteks kadunud purilennuki Ridalist raadiuses 10 km ? Panna kuhugi välja ja püüda otsida ? Tavaliselt pannakse sputnikult tehtud fotod avalikku kasutusse 6 kuu möödudes, aga Fosseti puhul tehti erand, seega kadumispäeva pildid on saadaval.

einar

Oled sa ridali ümbrust Google Earth-ga vaadata üritanud? Seal on eraldusvõime nii 10m per pixel. Angaar on vaevu märgatav mõnest pixlist koosnev udune laik:

RidaliGoogles

Samas, pea terve ameerika on kaetud kuni 50cm per pixel eraldusvõimega. Saaks ka tihedamalt, kuid USA võimud ei luba. Kusjuures praeguseks on see roheline ala, mõned päevad üleval oli, maha võetud. Selle asemel saab alla laadida värsket pildiinfot, mis asub eelnevast täpselt 100km kagus. Pildi info väidetavalt 60cm per pixel, kuid tundub silma järgi pigem mõned meetrid. Kui see layer pealt ära kaotada, siis pilt mitu korda selgem.
Kas vana otsinguala ammendas ennast ja liiguti uue peale? Mingi poliitika käib ka selle kohta ja liiga värsket infot niisama ripakile ei jäeta. Eriti kui see sisaldab liiga palju militaarobjekte.

Täpsustan selle leiu tausta. Antud kohas on pilt pärit ajast 20.05.2003. Seega eksisin, mitte pool aastat, vaid neli ja pool aastat tagasi. See ei muuda muidugi olematuks fakti, et Fosseti kärssi koht see pole.
Hendrik

Fossetti otsimine on sisuliselt lõpetatud:

http://afp.google.com/article/ALeqM5i0JipS1jc41X-K8r01K7eWGcCq4w

Tal oli ca 5 lennutunni jagu kütust peal, kui kiiresti see lennuk lendab? Otsida tuleks ca 400km raadiuses ma pakun. Seega ca 4x suurem pind, kui kogu Eesti. Tegelikult ei kamminud nad sellest 98% mitte lennukitega, vaid arvutitega.
Kuidagi kummaline, et sellised asjad just USA-s juhtuvad. See oli juba kummaline 11.09 puhul. Kas tõesti radari pildilt ei näe, et lennukid kaaperdatud ja suunduvad NY poole? Ja nüüd peegeldub ka sellest juhtumist täielik kaos nende sisemaa-lennunduses.

Kuna riigipoolne otsing on sisuliselt peatatud jääb üle loota vaid Amazoni poolt kasutatavale inim-massile. Civil Air Patrol'i käsutuses oli militaarsateliidi pildid ja spets pilditöötlus tarkvara, mis oskas eristada loodusest lennukirususid. Tänu sellele nad nii edukad olid ja leidsid 7 uut rusu. Amazoni käsutuses on aga vaid killukese nendest aladest katvad satipildid S.Fosseti lennuvälja lähiümbruses ja needgi üsna jämeda eraldusvõimega. Nende välja töötatud Mechanical Turk süsteem on süna primitiivne - pilt on jaotatud ca 30 tuhandeks ruudukeseks ja ca 10 tuhat inimest käivad neist juhuslikus järjekorras üle. Rahvas kipub leidma sealt ainult lendavaid lennukeid, midagi erilist nad seni leidnud ei ole. Need, kes omapäi Google Earthiga surfivad, need on üldse pikale saadetud, kuna 90% raporteeritavatest leidudest asuvad vanadel piltidel, mitte välja pandud uuendatud alal. Keegi ei jõua neid läbi vaadata. Kipun arvama, et ka seekord lõppeb virtuaalne otsing tulemusteta. Kui keegi ka midagi leiab, siis jääb ta üksikuks hääleks kõrbes.

Huvitav on veel see, et täiesti ignoreeritakse niidiotsi. Väidetavalt läks Fossett otsima kohta oma uue kiirusrekordi püstitamiseks. See saab olla siis mõni soolajärv Nevada kõrbes. Pakun, et huvitus just võimalikult kõrgest platoost, kuna mida hõredam õhk, seda väiksem tuuletakistus. Neid on vaid mõni sobivas mõõdus sellel alal.
Hendrik

Kust sa võtad, et ignoreeritakse niidiotsi?

Nii palju kui mina tean, on kõikide võimalike soolajärvede ümbrus ammu läbi kammitud. Fossett on (või oli?) vana mees ja kurat teab, mis taga seal lennukis juhtuda võis. Vana võis lennata otse tükk maad enne kui maha tuli. Võis ka suvaliselt ringi tiirutada.

Nende niidiotstega on nii nagu on. Inimesed annavad ajutises kuulsusejanus kohati täiesti süüdimatult labast valeinfot. Mäletan väga hästi kopteriotsinguid, milles ise EMT poole pealt osaletud sai ja mida seetõttu eriti hoolega jälgisin. Ikka igasugust infot laekus, mille kohta saab tagantjärgi öelda, et see oli totaalne bullshit. Keegi ei jõua kõike seda sodi, mis laekub läbi kontrollida, ehkki seda jõudumööda tehakse.

Päästjatel on omad meetodid, millega tõepärast infot eristada pullikakast. Ma ei tea, millised need meetodid on, kuid ma usun antud piirkonnas otsinguid teinud inimeste professionaalsusesse.

Pea nüüd hoogu. Mina ei ole kahelnud otsingurühma pädevuses!

Vaja on siin eristada kahte täiesti eraldi gruppi. Ühed on oma ala professionaalid (Nevada Civil Air Patrol) ja teised asjaarmastajad. Viimased korraldavad otsinguid tsiviil-sati piltide järgi. Kajuks trajektoorid lähimate kõrgemal asuvate soolajärveeni on enamus osas katmata.

Alul riputati ülesse GeoEye pilt, mis koosneb neljast skännimise ribast, millest igaüks ca 14km laiad. Kaks läänepoolset olid ca 105km pikad ja kaks idapoolset 80km pikad. Varjude ja tumeduse järgi on ilusti näha, et iga riba on võetud eri kella-ajal. Kogu see moodustatud pilt kattis SF lennuväljast lääne poole jääva ala, lennuväli jäi ise napilt kõige idapoolsema riba sisse. Milleks oli vaja seda läbi kammida, jääb mõistatuseks, kuna lääne pool pole midagi peale mägede. Aunult stardipaigast kõigest 10km ida pool ja edelas on kaks suurt platood mäe otsas (ca 2500m kõrged), mis pole aga eriti tasased. Ühe otsas on isegi kuivanud järv 2333m kõrgusel, kuid vaid 1km pikk. Tema lennuväli ise on 1508m kõrgusel 1,7km pikk.
Läks mööda paar päeva ja levis kuuldus, et tuvastati radarijälje kadumine ca 50km kagus. Kohe pandi ülesse DigitalGlobe värske pilt selle ümbrusest 17km lai ja 60km pikk. See on teise sati (teise firma) pilt ja märksa tihedam. See sai olla vaid pool päeva ja uuesti keskenduti lennuvälja ümbrusele. Seekord riputati ülesse DigitalGlobe poolt pakutud 30km lai ja 50km pikk ala, SF lennuväli täpselt keskel. Samas, täpselt samale joonele, kus väidetavalt oli radari järgi viimati nähtud, jääb mägede vahele 3km pikk soolajärv, mis on 1730m kõrgel. See on ca 68km lennuväljast. Miks sellest teekonnast ca 20km katnud pilt maha võeti, on arusaamatu.

Näha on, et materjali pakutakse neile lahkelt, kuid süsteem ise teeb skeptiliseks. Sama ütlesid ka Nevada Civil Air Patrol esindajad, et on ülimalt ebatõenäoline, et Amazon oma m-turk süsteemiga millegi uuega välja tulevad, mida nemad veel avastanud pole.
Hendrik

Panin pildi kah ülesse, et oleks paremini arusaadav:

Nevada

Ühel mehel sai mõõt täis, et kusagil ei saa leide registreerida ja tegi oma saidi:
http://www.violentskies.com/search-for-steve-fossett/index.html

Nüüd on asi paari päevaga üsna pööraseks ära keeranud. Pea 400 leidu on registeeritud. Enamik muidugi kahtlase väärtusega, kuid sait ise-enesest on abiks. See väänab infost KML faili, mis siis kuvab Google Earth-s kõik leiud ja kaartide piirjooned:

Nevada1

Nii saab leide läbi vaadata ja otse viitega kodulehel hinnangut anda. Lõpuks peaks pika peale tulemusest praak välja langema. Pakun, et sellel saitil on märksa rohkem edu, kui mturk-l.

Viimane info on, et ta ei läinudki soolajärvi kaema, kuna oli juba varem koha suhtes kokku leppinud. Arvati et läks lihtsalt lõbulendu tegema ja sihtkoht peaks olema seal, kus roheline nooleke. Seda toetavad ka pealtnägijate ütlused. Kollased knopkad tähistavad kohti, kus teda maapealt märgati. Ei tea kas satid pole veel selle ala kohale sattunud, et seda ei skännita.
Hendrik