Lennukile sobiv mootor.

Olen juba pool aastat sõitnud autoga, mille mootor sobiks pigem lennukile, kui kahe ratta vahele. Kompaktne, kerge, ülelaadimisega ja mis kõige tähtsam - kahe punkti süütega. Autot esmakordselt nähes ei oska ära arvatagi, kus sellel mootor asub. Müügikuulutusi lapates leiab ikka isendeid, mis on müüja arvates esiveolised...

Nüüd siis leidsin sellise lingi:
http://www.fk-lightplanes.com/html/body_projects.html

Tuleb välja, et Smardi mootor on lausa sertifitseeritud lendamiseks.
Hendrik

Kommentaarid

Täpsem aadress asjaga tegelevale firmale on siin:
http://www.ecofly.de/english.htm

Kui sealt alt vaadata hindasid, siis selgub et komplekt maksab samapalju, kui üks vähe sõitnud Smart. Minu oma oli tugevalt üle 2x odavam. Kuldses Börsis üks pakub Smardi mootoreid, hinnaks küsib nii 24kEEK kanti. Saab ka odavamalt, kuid reduktori osa tuleb ikkagi ise teha.

Muidu on mootor selline, et mahub Blaniku keresse kah ära, tagumise istme seljataha. Saaks nagu päris motopurjeka moodi asja teha.
Hendrik

Viktor on igatahes moraalselt ja füüsiliselt valmis sinu Smardi mootorit pihta panema. Viljandi Karlssonil oli möte Smardi mootor peale panna mõned aastad tagasi.

einar

Vahetan Honda mootori Smardi oma vastu.

Kui aus olla ,siis auto mootoriga lennuki peal või lennuki sees ,on ühtemoodi sitt.

Kui aega on rohkem kui raha ,siis võib teha mida iganes.Siis võib ka lennukile auto mootorit paigaldada.
Hädad algavad sellest et mingi eluks vajalik junn on kindlast seal kus ta autol olles kedagi ei sega ja kindlasti suurem kui vaja ning lennukil on ta risti jalus.

Väikelennuki mootoreid on praegu palju valida ja häid.
Auto mootoriga jännata tasub siis kui on kus teha ,treipingid-materjalid mingis valikus ja raha vähe.
VAEVA AGA LÕPUTA PALJU.

Kui kokkuvõttes enamus detaile tuleb tellida,osta ,pole kus teha,ei ole kogemusi ,ei tea kes kui hästi teha oskab. Siis on võite rohkem kui vaja.Kallivõitu,sitavõitu,.....

Ei tule odavam kogu kupatuse ,mootor-reduktor-vint ostmisest.

Tõsine küsimus on kaal ja töökindlus.
Minu muretu olemuse taga on tegelikult palju mõttetööd .Asjad on näiliselt sündinud nagu iseenesest ja töötavad siiani hästi,kuid variante mis ma läbi kaalunud või katseeksemplare ehitades kasvõi besiinipumpade näol olen .....
Tegemist on ju riskiga elule.
Muideks süütesüsteemi rikked ühe küünla puhul on üsna tühised.Kaugel muudest hädadest.Kaks küünalt on muidugi hea,aitab ka paremini kütust põletada.

Nojah,Smarti oleks tahtnud kui oleks olnud võtta.

Kui mootor keresse paigutada, siis võiks asi näha välja umbes nii:

Huvitav, kui palju mootorit oleks vaja, et Blanikuga teisi purjekaid õhku vedada. Riputada kaks mootorit kahele poole tiibade alla?
Hendrik

Viktor! Sul on loetud tunnid raha kokku ajada. 13kEEK eest saad Smardi moototi (800 euri + saatmiskulud). Vähemalt selle põhiosa:
http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=320139020121

Aeg-ajalt liigub ebays ka täiuslikumalt komplekteeritud mootoreid.
Hendrik

Veel Smardi mootoreid.
Saksamaalt saab täiskomplektse mootori 1150 euroga:
http://www.smart-gebrauchtteile.com/pd1118676356.htm?categoryId=7
See teeb siis midagi 18kEEK. Pole üldse paha. Paljud varuosad üksikuna maksavad juba niipalju, kui see täiskomplektne mootor. Näiteks kui turbo peaks otsad andma, siis see läheb ca 12kEEK maksma (tuttav just tegi remondi läbi).

Meil on tekkimas Smardi klubi ja seal igasuguseid teadjaid. Ühel on Soome Vehos käpp sees, toob sealt rahvale vajalikku nodi. Uuris välja, et sealt saaks tuttuue mootori 3200 euri eest.
Hendrik