Paneme Blanikutele mootorid peale?

üks traat lisada, 20 000 volti sisse ja tuld! 

Installeerimisõpetus siin: https://www.youtube.com/watch?time_continue=121&v=boB6qu5dcCw

 

Kommentaarid

Kui mõlemal lenduril on nailonist püksid jalas ja kõvasti nihelevad polüestrist istmete otsas, siis peaks laengut piisavalt tekkima.

Seesugused avaldused panevad mind tihtilugu huvist nihelema, nii ka seekord ei saanud rahu ja tegin lõpuks ligikaudse arvutuse. Selle põhjal võiks öelda, et Blanik kahe keskmise kõhuga piloodiga vajaks ökonoomseima kiiruse lähedastel kiirustel horisontaallennuks ligikaudu 4KW mootorivõimsust. Seega palun mind tingimata publikuks kutsuda, kui kaks pilooti üritavad tagumikega või muudmoodi 4KW võimsust välja nühkida.

Oh, Peeter, ära siin seda viga küll tee, et sa unustad ära asjaolu, et mistahes energia konverteerimine ei käi kunagi 100% tõhususega. Näiteks kui lähtuda eeldusest, et ionocraft (ioonlennuk) suudaks saavutada sama tõhususe, mis praegustel reaktiivlennukitel, siis peaks nühkimine käima võimsusel ~11kW. Aga absoluutse miinimutõhususe puhul on vajalik 400kW, (miinimumtõhusus sellest artiklist: https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Electrohydrodynamic_thruster&...)
Inimese teadaolev rekodi tegi André Greipel, kui väntas jalgrattal 1,9kW.

Ahjaa, kui keegi tahab katsetada, siis siin on väike juhis, kuidas asjaga algust teha: https://www.youtube.com/watch?time_continue=51&v=vzZy1Aqleno

 

Üks mootoriga Blanik on juba Ridalis, installeerime alustuseks selle Kuusakoskisse ära ? Smile

 

einar

Nailonpükstega tegelastele on nüüd ka võistlused tulemas: https://www.fai.org/news/new-contest-concept-sailplanes-electric-power