Lennukitesse tulevad täiendavad avariimajakad

Kommentaarid

Kas meie mummil on igav ja kommima hakanud või on nimekaim?! Smile

Mummi kommentaar

Kopeerisin siia MKM pressiteate kogu ulatuses, delfi uudis on poolik, Wilgale mõeldes peaks meid natuke murelikuks tegema uudise 3 lõik.

Rait

Valitsus kinnitas täna Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis
ette valmistatud Lennundusseaduse ja riigilõivu muutmise seaduse,
millega kohustab lennundusettevõtteid paigaldama õhusõidukitesse
täiendavad avariimajakad.

Seaduse järgi peab iga Eesti operaatori kasutatav ja
tsiviilõhusõidukite riiklikus registris olev õhusõiduk, välja arvatud
ülikerglennuk, purilennuk, motopurilennuk, õhulaev ja kuumaõhupall,
olema varustatud sagedustel 121,5 ja 406 MHz töötava avariimajakaga.
Üle 19 reisijakohaga lennukis peab olema vähemalt üks automaatne
avariimajakas või kaks mitteautomaatset avariimajakat. Lennuk, mille
esmane lennukõlblikkussertifikaat on välja antud pärast 2008. aasta
1. juulit, peab olema varustatud vähemalt kahe avariimajakaga,
millest üks peab olema automaatne. Seaduse sellise muudatuse tingis
Chicago konventsioonis kinnitatud ICAO standard, mille järgi peavad
alates 1. juulist 2008 kõik lennukid ja kopterid olema varustatud
vähemalt ühe avariimajakaga. Avariimajakate abil on lennuõnnetuses
kannatada saanud õhusõidukit kergem leida.

Lisaks kohustab seadus kõiki õhusõidukeid, välja arvatud purilennuk,
kasutama lendamise ajal sisselülitatud sekundaarradari transponderit.
Transpondri olemasolu õhusõidukite pardal on õhus kokkupõrke vältimise
süsteemi (ACAS) toimimise eeldus, kuna süsteem kasutab sellelt
seadmelt pärinevaid signaale, et arvestada ühe õhusõiduki asukohta
teise suhtes ja õhusõidukite potentsiaalsete lennutrajektooride mõju
üksteisele. Transponderite abil saab tagada lennuliikluse paremat
hajutatust ning sõidukite tõhusamat jälgimist õhuruumis.

Seadus teeb lihtsamaks ka lennutöid pakkuvate ettevõtete elu.
Väetiste ja teiste kemikaalide puistamisega põldudele,
ehitusdetailide tõstmise ja paigaldamisega, õhust fotografeerimise,
vaatlus- ja patrull-lendude, otsingu- ja päästetööde, õhus
reklaamimise ning huvilendudega tegelevad ettevõtjad eristatakse
ärilise lennutranspordiga tegelevatest ettevõtjatest, nad võivad
piirduda lihtsamalt saadava lennutöödega tegeleva lennuettevõtja
sertifikaadiga.

Kunnar Kukk
Avalike suhete osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
tel: 625 6430; 5661 7130
e-post: kunnar.kukk@mkm.ee

...Lennuk, mille esmane lennukõlblikkussertifikaat on välja antud pärast 2008. aasta 1. juulit, peab olema varustatud vähemalt kahe avariimajakaga, millest üks peab olema automaatne. Seaduse sellise muudatuse tingis Chicago konventsioonis kinnitatud ICAO standard, mille järgi peavad alates 1. juulist 2008 kõik lennukid ja kopterid olema varustatud vähemalt ühe avariimajakaga.

Taas üritavad meie lennuametnikud olla eesrindlikud ja rakendada Eesti ettevõtjatele karmimad piirangud, kui mujal maailmas nõutud. Ja muidugi peavad meie ettevõtjad selleks valmis olnud olema juba eile, samas kui mujal maailmas venitatakse asja aastaid. Või olen millestki valesti aru saanud?