EASA AD 2013-0252: BLANIK Limited L-13 "BLANIK" Sailplanes

http://ad.easa.europa.eu/ad/2013-0252
Midagi toimub.
Sama LETi jaanuari bülletään, aga seekord EASA esitluses. Homme uurin asja täpsemalt.

Kommentaarid

Iseenesest väga hea uudis, sest see 2013-0252 käseb teha sellise ülevaatuse:
http://www.straight-out.cz/let/files/file/podpora/bulletiny/L13/116a_L13...

See ülevaatus ei lõhu midagi, peab ainult vastav riistapuu olema. Äkki on Eestis see kellegil isegi olemas?

Eelmine kord juba uurisin töölt (AME'st). Riistapuud ja mehed oleksid võtta küll. Eks ta natuke läheks maksma kui ametlikku tulemust vaja.

Roheline tuli ! Päris suur tõenäosus, et Blanikud saavad lendama. Möödunud reedel saatis hr. K. Allikson edasi meili EASA AD teatega. Leedukad helistasid LETi tehasesse ja tuleb tegutsema hakata. Seekord on põhjust.

einar

Mumm!

Uuri mis päeval saaksid mehed riistapuudega tulla?

Printisin täna hommikul selle SB välja ja käisin AME-s. Mõõtsime Erkiga (NDT mees) ära EC anduri ja vaatasime üle soovitatud sageduse, kõik on sobiv. Siis rääkisin Erki ülemusega ja leppisime kokku, et 4 lennuki (8 tiiva) kontroll maksab umbes 100 EUR, seda siis koos vastava sertifikaadi (EASA vorm 1) vormistamisega.

EASA AD käsib selle kontrolli ära teha hiljemalt 30 päeva jooksul alates 01.11.2013. ja kui mõõtmistulemus on lubatud piirides, siis edastada tulemused hiljemalt 30 päeva möödudes alates mõõtmisest tehasele. Nende saadud andmete põhjal siis otsustatakse edasised sammud ja võib-olla vajalikud hooldustööd.

Ehk siis tuleb tiivad vastavalt SB-le kontrolliks ettevalmistada ja Erki tuleb teeb nõutud kontolli ära. Ja hiljemalt novembri jooksul.

Võiksid AMEs töötava Lehoga kokku rääkida, tema ajas ka asju...

einar

Erki ütles jah, et Leho oli käinud sama asja millalgi kevadel küsimas, aga miks siis ei tehtud, tema ei tea. Mina lähtusin reedesest AD-st ja meie eilsest telefonivestlusest.

Leho on praegu Hispaanias

Austria juurdlusbüroo VERSA (http://versa.bmvit.gv.at/) pidi õnnetuse uurimisaruande väljastama kevadel 2013, aga siiamaani vaikus. 2012 aasta lõpus anti peale pikka punnimist üks tiib tšehhidele, hiljem ka teine. Väidetakse (Austria), et tiivas kus vaja nüüd mõõtmine teha, on algusest peale ekslikult kasutatud õhemat, väiksema tugevusega materjali. Tšehhid kinnitavad, et needi pesades leitud mõrad ei põhjusta sellist tiiva purunemist. Leedus pandi ka kunagi Blaniku tiivad sõlme tehes kokku, üks piloot kaalus 100 kg, teine 120 kg. Arvestades senist asjaajamise kiirust, siis midagi tulemustest kuuleme sügisel 2014 :).

einar

9. novembril on plaanis see AD ära täita. Kes saavad osaleda, töökäsi vaja, tõsta vaja. Endal oli plaanis 8.-9. nov. leedus olla, aga vast saab varem ära käia.

einar

minu buss on alates esmaspäevast saadaval..

Tore, siis vean Jonkeri ka korraga sinna.

einar