Dreamlineri virtuaaltuur, venekeelne, tasub vaatamist- lugemist.

http://www.aex.ru/docs/3/2009/12/13/893/
Täna pidi toimuma Boeing 787 Dreamlineri esmaslend ajaga 4 h. Katselende hakkavad tegema kokku kuus lennukit terve 2010 aasta vältel. Esimesed tellijad saavad lennuki kätte 2010 aasta 4 kvartalis. Tellitud on juba 840 lennukit. Kui praegu valmib B 737 nullist õhkutõusuni kümmne päevaga, siis aastal 2014 on plaanitud valmistada B 787 kolme päevaga. Töö toimub kolmes vahetuses.
http://www.boeing.com/commercial/787family/

Kommentaarid

Lendaski 3 tundi, kiirusel 330 km/h, umbes nelja kilomeetri kõrgusel. Valmistatud teine 80 % ulatuses komposiitmaterjalidest, tühikaal 35 tonni.
http://www.youtube.com/watch?v=Fucq5BoEfEI

einar

See lennuk on tähelepanuväärne, just tehnoloogiliselt. Täienduseks, 787 komposiitmaterjalide 80% osak on kogumahust, kaalust on komp.materjalide osa veidi üle 50%, allumiiniumi 20%, titaani 15%, terast 5%.
Kuigi 787 tühikaalu pole kuskilt eriti leida, siis arvestades, et kui komposiitmaterjalide kaal on ca 35 tonni, mis moodustab lennuki kogukaalust 50%, saame tühikaaluks nii 70 tonni?
Tänu lennuki uusimaile aerodünaamilistele omadustele ja ökonoomsematele mootoritele on 787 kütusekulu ca 20% väiksem kui senistel parimatel reisilennukitel (ilmselt reisija kohta).
Eesti meediale käib nii innovaatiline lennuk üle mõistuse.