882 kmh / Mach 0.72

Päris pull oleks kui dynamic soaringuga ka helikiirus kätte saadaks

https://youtu.be/4eFD_Wj6dhk

Kommentaarid

Ilmselt on tegemist pärituule kursil mõõdetud kiirusega maa suhtes. Vastava TAS-i saavutamiseks tuleks ilmselt eeskuju võtta kunagi Pikkeri ajakirjas avaldatud nipist, kus langevarjurite kiirhüppamise võistlustel diskvalifitseeriti üks võistleja, kuna kohtunike kogu leidis, et tema poolt kasutatud langevari on juba varem teisel spordialal kasutusele võetud ning tuntud sangpommi nime all.

Teedu video peale soovitas Youtube ühe loengu dynamic-soaringust. Kusagil 53 minutil selgitab, et mõõdavad radariga, et võrrelda nö "õunu õuntega". Ja see hämmastav, et tõmbavad üle 120G. https://www.youtube.com/watch?v=nv7-YM4wno8&ab_channel=TNGTechnologyCons...

Tõesti hämmastav! Oma arvutuskogemus ütleb, et üle 3G hakkab iga järgmine G olema vaikselt kasvav peavalu. Dünaamiline purilend eeldab suurt pinnakoormust, st masinate massid peavad välisilmega võrrelduna olema päris prisked, pilti vaadates pakuksin 3-e kg kanti. Eeldades, et 2/3 massi õnnestub toppida tiiva sisse, siis kaalub täisvungiga ringi kimades kere üksi 120 kg, ehk 1-G-ga lennates võiks nagu mõni klubi esinduslikum liige mudellennuki tiiva küljes rippuda. Konstruktori elementaareetika nõuab ka 1,5 kordset deformatsioonivältimise varu (kamikazed lepivad ka vähemaga). Üks pilt näitas, et tiiva esiserva kohalik õhukiirus on teoreetiliselt 1,25 helikiirust, seega peaks sellise mudeli lennutamisega kaasnema mingi müra. Iga kandi pealt tuleb tõdeda, et hämmastav!