Kasutaja elmer ajaveeb

Oulu lennuklubi külastus

Sai käidud Oulu lennuklubi lennuväljal Pudasjärvel.
Kahjuks oli tol päeval kohal ainult valveinstruktor, pukseerijat juhtumisi ei olnud.
Klubi on inimeste arvult meist 2-3 korda suurem.
Lennurada on asfalt 2km x 50m. Vana sõjaväelennuväli.

Galeriis on pildid lennuklubist ja Morane suguvenna kohapeal toimetatud sabarattalisest modifikatsioonist.

Rääkisime ka lennuametitest - Soome registrisse minek tundub väga mõistlik tegu Smile .
Minu võõrustaja mainis, et midagi samalaadset toimub ka mujal euroopas, kus paljud naaberriigi purilennukid on Saksa registris samalaadsetel põhjustel.

Õpetamise ja lendamise suhtes oleme meie kui või sees. Neil on üks kahekohaline oma õppelennuk.
Pea samad tõusuhinnad, kuid 24-50 Euri tunnitasu. Klubi liikmemaks on 30 Euri aastas. Palju on eraplaanereid.

Suuremat õpet ja reklaami ei võta nad ette kuna puudub inim ja osalt ka lennukiressurss(üks SZD-50-3 ). Õpetamine toimub suvel kahe mõnenädalase intensiivse laagrina.
Kui õppelennuk eelmine aasta ära krässiti, siis kasutasid kohalikku erablanikut, millel pole miskit teadaolevat 3000 tunni kereressursi piirangut, vaid korralised hooldused.

Puksiir ja õppelennuk on kaskoga kindlustatud, kasko hind on c.a. 6%. Mõlemi lennuki juures on see end hästi ära tasunud.

Ilmad on head, aprillist augustini. Alused kõrged, kuid tüüpiliselt on pilvevahed seal suured ja torne näeb harva. Talviti käiakse kõrval Rootsi Lapi mägedes mäelendamist harrastamas.

Ridalit teadis mees peast, ütles, et on mitu korda soovinud külastada.

Peaks nende õppelaagri endale külla kutsuma.

Tallinn põleb magnetvälja haardes

Ei usuks, kui poleks linki...
Häid jõulujõuvälju kõigile...

originaal: http://www.regnum.ru/news/561345.html
eestikeelne: http://si.kongress.ee/?a=page&page=42eff5f27696f7994eed&subpage=43ac5941...

Soome lahte ähvardab surmavalt ohtlik hiidmagnetväli

SI-200
23.12.2005

Soomes lahes tekib ülivõimas magnetväli, kui merepõhjas ristub kaks juhet – Vene-Saksa gaasijuhe ning Eesti-Soome elektrijuhe, teatas Leningradi oblasti kuberneri merenõukogu istungil 16. detsembril Viiburi ja Võssotski sadama administratsiooni juht Jevgeni Soroko.

„Kas kujutlete, milline magnetväli seal tekib ja milliste tagajärgedega ähvardab?“ küsis Soroko nõukogu teistelt liikmetelt. Soroko hinnangul võib kahe juhtme ristumine tuua kaasa ettearvamatuid tagajärgi tervele Soome lahele.

Tallinnast, Harku alajaamast (võimsus 330 KV) Soome, Espoo alajaama (400 KV) minev elektrijuhe on mõeldud ühendama Baltimaade ja Skandinaavia energiasüsteeme, selle kaudu hakkab Baltimaades toodetud elekter liikuma põhjamaade energiaturule. Juhe peaks kava kohaselt valmima 2006. aasta lõpuks. Soome ja Eesti ole oma elektrijuhtme rajamist Saksamaa ja Venemaaga kooskõlastanud, kirjutas Vene uudisteagentuur „Regnum“.

Kui täie hoo saab sisse ka Vene-Saksa gaasijuhtme ehitus, siis võib igaüks juba ise välja arvutada, millal ja kus täpselt kaks juhet Soome lahe põhjas ristub.

Ühe Tartu ülikooli endise füüsikaõppejõu sõnul on kahe kõnealuse juhtme ristumisel tekkiv hiidjõuväli umbes miljon korda tavalisest suurem. Meenutuseks: elavale organismile mõjub surmavalt sellest juba mitu suurusjärku nõrgem magnetväli. Teadlase hinnangul ulatub Soome lahes moodustuv jõuväli juhtmete ristumispaigast vähemalt 100 km kaugusele.

Allikas: Tõnu Kalvet
Kontakt: tonukalvet@hot.ee