Sai käidud Oulu lennuklubi lennuväljal Pudasjärvel.
Kahjuks oli tol päeval kohal ainult valveinstruktor, pukseerijat juhtumisi ei olnud.
Klubi on inimeste arvult meist 2-3 korda suurem.
Lennurada on asfalt 2km x 50m. Vana sõjaväelennuväli.
Galeriis on pildid lennuklubist ja Morane suguvenna kohapeal toimetatud sabarattalisest modifikatsioonist.
Rääkisime ka lennuametitest - Soome registrisse minek tundub väga mõistlik tegu .
Minu võõrustaja mainis, et midagi samalaadset toimub ka mujal euroopas, kus paljud naaberriigi purilennukid on Saksa registris samalaadsetel põhjustel.
Õpetamise ja lendamise suhtes oleme meie kui või sees. Neil on üks kahekohaline oma õppelennuk.
Pea samad tõusuhinnad, kuid 24-50 Euri tunnitasu. Klubi liikmemaks on 30 Euri aastas. Palju on eraplaanereid.
Suuremat õpet ja reklaami ei võta nad ette kuna puudub inim ja osalt ka lennukiressurss(üks SZD-50-3 ). Õpetamine toimub suvel kahe mõnenädalase intensiivse laagrina.
Kui õppelennuk eelmine aasta ära krässiti, siis kasutasid kohalikku erablanikut, millel pole miskit teadaolevat 3000 tunni kereressursi piirangut, vaid korralised hooldused.
Puksiir ja õppelennuk on kaskoga kindlustatud, kasko hind on c.a. 6%. Mõlemi lennuki juures on see end hästi ära tasunud.
Ilmad on head, aprillist augustini. Alused kõrged, kuid tüüpiliselt on pilvevahed seal suured ja torne näeb harva. Talviti käiakse kõrval Rootsi Lapi mägedes mäelendamist harrastamas.
Ridalit teadis mees peast, ütles, et on mitu korda soovinud külastada.
Peaks nende õppelaagri endale külla kutsuma.